top of page

1. Algemeen


De algemene voorwaarden gelden voor iedere aanbieding, behandeling en
transactie tussen KBF en een cliënt waarop KBF deze voorwaarden van
toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door
partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.


2. Inspanningen Kalbas Bodyandface


1. Medewerker KBF zult de behandelingen naar beste inzicht en vermogen en
in overeenkomstig met de eisen van goed vakmanschap uitvoeren.
2. De cliënt zorgt ervoor dat alle gegevens, die redelijkerwijs van belang
kunnen voor een goede uitvoering van de behandeling tijdig aan de
medewerker worden verteld.
3. De medewerker van KBF is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard
ook, ontstaan zijn doordat de cliënt is uitgegaan van door de cliënt verstrekte
onjuiste en/of onvolledige gegevens.
4. De medewerker van KBF zult de cliënt inlichten over de financiële
consequenties van de wijziging van de behandeling.


3. 3. Afspraken


1. De cliënt moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch
uiterlijk 48 uur voorafgaande aan de afspraak aan KBF melden.
2. Indien de cliënt deze verplichting niet of niet tijdig nakomt, mag KBS het
gehele honorarium voor de afgesproken behandeling aan de cliënt door
berekenen.
3. Indien de cliënt meer dan 10 minuten later dan de afgesproken tijd in de
salon komt mag de medewerker de verloren tijd inkorten op de behandeling
en toch het gehele honorarium van de behandeling aan de cliënt door
berekenen.
4. Indien de cliënt bij meer dan 20 minuten later dan de afgesproken tijd in de
salon aankomt, mag de medewerker de gehele afspraak annuleren en toch
het gehele honorarium van de behandeling aan de cliënt door berekenen.
5. KBF moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch
uiterlijk 24 uur voorafgaande aan de afspraak aan de cliënt melden.
6. Beide partijen hoeven zich niet aan de verplichtingen van artikel 3.1 tot en
met 3.6 te houden, indien zij gehinderd worden door overmacht. Overmacht
omvat datgene wat de wet en jurisprudentie daarover zegt.

​

​

4. Persoonsgegevens & privacy


1. De cliënt voorziet de medewerker vóór de/bij de eerste behandeling van
alle gegevens, waarvan de medewerker aangeeft dat deze noodzakelijk zijn

of waarvan de cliënt redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk
zijn voor het zorgvuldig uitvoeren van de behandelingen.
2. De medewerker neemt de persoonlijke gegevens van de cliënt op en
verwerkt deze op een klantenkaart die dan weer worden verwerkt in een
klantenbestand.
3. KBS behandelt de vertrouwelijke gegevens van de cliënt volgens de
richtlijnen in de Wet Bescherming Persoonsgegevens.
4. KBF zal gegevens van de cliënt niet verkopen of verhuren aan derden
zonder schriftelijke toestemming vooraf van de cliënt.

 


5. Betaling


1. KBF vermeld alle prijzen van de behandelingen en de producten zichtbaar
in de salon.
2. De gemelde prijzen zijn exclusief BTW, wordt geen btw in rekening
gebracht.
3. Aanbiedingen in advertenties zijn geldig in de aangegeven looptijd en/of
zolang de voorraad strekt.
4. De klient dient vooraf de betaling voor de gewenste behandeling te
voldaan’. Bij bedragen boven de €500,- dient de klient 50% van het
aankoopbedrag vooraf te voldaan. Indien u uw afspraak afzeg krijgt u slechts
50% van de volledige aankoopbedrag terug.
5. Alle op deze site getoonde prijzen zijn onder voorbehoud van wijzigen en of
fouten.

 


6. Aansprakelijkheid


1. KBF is niet aansprakelijk voor schade van welke aard ook ontstaan doordat
de medewerker van KBF is uitgegaan van door de cliënt verstrekte onjuiste
en/of onvolledige informatie over lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik,
werkzaamheden, vrijetijdsbesteding.
2. KBS is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal, of beschadiging van
persoonlijke eigendommen die de cliënt heeft meegebracht naar de salon.

 


7. Klachten


1. Indien de cliënt een klacht heeft over de behandeling of een product, moet
de klacht zo spoedig mogelijk, doch binnen 1 week na ontdekking zowel
mondeling als schriftelijk gemeld worden aan de eigenaar van KBF .
2. KBF moet de klager binnen 5 werkdagen adequaat antwoord geven.
3. Indien een klacht over de behandelingen gegrond is zal KBF de
behandeling opnieuw verrichten zoals overeengekomen, tenzij dit inmiddels
voor de cliënt aantoonbaar zinloos is geworden en de cliënt dit schriftelijk
kenbaar maakt.
4. Indien een klacht over de producten gegrond is zal KBF het
aankoopbedrag van de producten gedeeltelijk of helemaal vergoeden.
5. Indien KBF en de klager niet tot overeenstemming kunnen komen, kan de
klager het geschil voorleggen aan de wetgever of mediator.

 


8. Garantie

​

1. KBF geeft de cliënt een week (7 dagen) garantie op de behandeling en
producten.
2. Na een behandeling kan de huid een reactie geven. De cliënt wordt hiervan
op de hoogte gebracht tijdens de behandeling.
3. Deze garantie vervalt indien:
• De cliënt op de hoogte is gebracht door de medewerker over het resultaat
van de behandeling en de tijdsduur van het effect van de behandeling of
producten;
• De cliënt andere producten dan door de medewerker geadviseerde
producten heeft gebruikt;
• De cliënt de adviezen voor thuisverzorging niet heeft opgevolgd;
• De cliënt het advies om medische hulp te zoeken niet binnen 2 werkdagen
heeft opgevolgd;
• De cliënt de producten niet volgens het advies van de medewerker heeft
gebruikt;
• De cliënt de producten niet volgens de gebruiksaanwijzing heeft gebruikt

 


9. .Geheimhouding


1. De medewerker is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke
informatie die de cliënt heeft medegedeeld tijdens de behandeling.
2. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de cliënt is verteld of als dit
voortvloeit uit de aard van de informatie.
3. De geheimhouding vervalt indien, op de grond van een wettelijke bepaling
of een rechtelijke uitspraak van de medewerker verplicht de vertrouwelijke
informatie aan derden te verstrekken.
4. Client mag niet filmen en/of foto maken voor eigen gebruik zonder
toestemming van KBS eigenaar.

 


10. Specialisatie


1. Afhankelijk van uw zorgverzekeraar en de polisvoorwaarden worden een
aantal behandelingen door hen geheel of gedeeltelijk vergoed.
2. De cliënt betaalt het gehele honorarium van de behandeling aan de
medewerker van KBF
3. De medewerker van KBF zorgt voor een factuur met daarop de juiste
informatie voor de zorgverzekeraar.
4. De cliënt is zelf verantwoordelijk voor het indienen van de declaratie bij de
zorgverzekeraar.
5. De cliënt dient zelf rekening te houden met het eigen risico bedrag van hun
zorgverzekeraar.
6. KBF is op geen enkele manier verantwoordelijk voor het verder afhandelen
van de declaratie aan de zorgverzekeraar.

 


11. Beschadiging en/of diefstal


1. KBF heeft het recht van de cliënt een schadevergoeding te eisen indien, de
cliënt meubilair, apparatuur of producten beschadigt.
2. KBF meldt diefstal altijd bij de politie.

 


12. Behoorlijk gedrag

​

1. De cliënt behoort zich in de salon te gedragen volgens algemene
aanvaarde normen.
2. Indien de cliënt na herhaaldelijke waarschuwingen onbehoorlijk gedrag blijft
vertonen, heeft de medewerker van KBF het recht de cliënt de toegang tot de
salon te weigeren zonder verdere opgaaf van redenen.
3. Bij KBF wordt gewerkt volgens de hygiëne regels van de HAM code van
schoonheidsspecialisten.
4. Er wordt van de cliënt verwacht dat zij/hij zich houden aan de persoonlijke
hygiëne regels van de HAM code van schoonheidsspecialisten.

 


13. Recht


1. Op elke overeenkomst tussen KBF en de cliënt is het Nederlandse recht
van toepassing.
2. De algemene voorwaarden zijn gepubliceerd op de website van KBF en
zijn ook in de salon beschikbaar.
3. In geval van uitleg van de inhoud en strekking van de algemene
voorwaarden, is de Nederlandse tekst daarvan steeds bepalend.
4. Van toepassing is steeds de laatst gepubliceerde versie c.q. de versie
zoals die gold ten tijde van het tot stand komen van de overeenkomst.

bottom of page